Математика

Цікаві завдання для учнів 5 класу!!! Завдання із сірниками.

Картинки по запросу
На розв’язання кожного завдання учитель відводить не більше однієї хвилини.

1. Як зробити з двох сірників десять, не ламаючи їх?
Відповідь: Скласти з них римське число Х.

2. Чи можна з трьох сірників зробити шість, не ламаючи їх?
Відповідь: Так, необхідно з них скласти римське число VІ.

3. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: VІ + ІV = ХІІ.
Відповідь: VІІ + V = ХІІ.

4. Чи можна з чотирьох сірників зробити сім, не ламаючи їх?
Відповідь: Так, необхідно з них скласти римське число VІІ.

5. Як з 8 сірників зробити три?
Відповідь: Скласти з них слово «три».

6. Візьміть 12 сірників і викладіть з них таку «рівність»: VІ – ІV = ІХ. Рівність, як бачимо, неправильна, бо 6 - 4 не дорівнює 9. Перекладіть один сірник так, щоб утворилась правильна рівність.
Відповідь: Можливі два варіанти: V + ІV = ІХ або VІ + ІV = Х.

7. Як з 13 цілих сірників, кожний з яких має довжину 5 см, покладених один біля одного, скласти метр?
Відповідь: Скласти слово «метр».

8. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: Х - ІХ = VІ.
Відповідь: ХІ – ІХ = ІІ.

9. Додати до чотирьох сірників п’ять так, щоб утворилося сто. Спробуйте знайти два розв’язки.
Відповідь: Скласти із сірників слово «сто», а також можна скласти число 100.

10. У даній неправильній рівності необхідно перекласти один сірник, щоб рівність стала правильною: VІІІ + ІV = ХVІІ.
Відповідь: VІІІ + ІХ = ХVІІ.
Задачі на логіку.
1.Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні?
Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця й т.д.

                                                              ***
2.П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави?
Відповідь: 5 копачів.

                                                               ***
3.Як відміряти 15 хвилин, маючи під рукою семи- й одинадцяти хвилинні пісочні годинники?
Відповідь: Ставимо одночасно на годинники 7 й 11 хвилин. Як тільки годинник на 7 хвилин повністю пересипався, перевертаємо його. Годинник на 11 ще 4 хвилини пересипається, як тільки він пересипався, перевертаємо заново годинник на 7 хвилин (в якому набігло тільки 4 хвилини), отже, він відміряє ще 4 хвилини, які разом з 11 становлять 15 хвилин.

                                                           ***
4.Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки?
Відповідь: 3 (троє квіток)
                                                                ***
5.Скільки буде: два плюс два поділити на два?
Відповідь: 3. Перша дія – ділення, про дужки мови не було.
                                                               ***
6.Перед вами вираз 987654321=100. Зробіть його вірним, використовуючи 4 знаки «+» або «-» у його лівій частині.
Відповідь: 98 — 76 + 54 + 3 + 21 = 100
                                                         ***
7.Казковому гномові щоночі потрібна нова свіча, якою він світить собі у дорозі, бродячи по місту. Він може зробити 1 нову свічу з 5 свічкових недогарків. Якщо в нього набереться 25 недогарків, то на скільки ночей йому вистачить запасу нових свічок?
Відповідь: На 6 ночей. Він зможе зробити 5 нових свіч із 25 недогарків, а коли вони згорять, він може зробити шосту з тих 5 недогарків, що від них залишаться.
                                                          ***

8.Галки і палки

Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки.Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок? (4 галки і 3 палки)

9.Два автомобілі

Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль? (120)

10.Як це могло трапитись?

Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись?  (Було 3 особи: батько, син і внук)

11.Який знак поставити?

Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3?                     (Кому.)

12.Чому він такий потворний?

Один учень писав про себе: «…Пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять…» Чому він такий потворний?                                                                                                                                                                                            (Учень після слова «двадцять» не поставив дві крапки.)

13.Швачка

Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз?                                                                                                                                                                                                                                                           (На п’ятий.)

14.Скільки летіло качок?

Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок?                                                                                                                                                                                                                                            (Летіли одна за одною три качки.)

15.10 апельсинів порівну

Розділити 10 апельсинів порівну між 12-ма особами, при умові, що різати кожний апельсин можна не більш як на 3 рівні частини.                                                                                                                                                                                                                                  (6 апельсинів ріжемо пополам, а кожний з решти — на 3 рівні частини, після чого даємо кожній особі по половині і одній третині апельсина.)

16.Скільки горобців залишилося?

На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві?         (Жодного, — всі інші полетіли.)

 

17.Чи можна поділити яблука?

У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилося в кошику?                                                                                                                                (Можна. Одному з товаришів дають яблуко з кошиком)

18.За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?

Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?                                                                                                                                                                                                                                                           (За 4 хв.)

19.Яка вага щуки?

Щука важить стільки, скільки важить кілограм та півщуки. Яка вага щуки?                                                                                                                                                                                                                                                    ( 2 кг.)


Комментариев нет:

Отправить комментарий